Mini Koszyk

Jak założyć konto na Instagramie?
Instagram to jedno z najpopularniejszych narzędzi, o ile nie najpopularniejsze, dla osób tworzących w social mediach. To idealne źródło osób, które mają podobne zainteresowania, poglądy czy target względem swoich prywatnych czy biznesowych kont. Dzięki Instagramowi i dostępnym funkcjom można nie tylko realizować codzienne zadania w internetowej społeczności, ale też dzięki temu będziemy mogli określić przyszłe cele względem swoich kont i kampanii. W tym wpisie chcemy przybliżyć temat rejestracji na Instagramie oraz dostępnych przy tym opcji. W banalnych tematach znaleźć można wiele ciekawych funkcji, które gdzieś nam umykają.Jak zarejestrować się na Instagramie?
Rejestracja zupełnie nowego konta jest bajecznie prosta. W dobie wysokiej popularności aplikacji webowych oraz smartfonowych właściciel domeny zazwyczaj udostępnia dwutorową możliwość założenia konta na swoim serwisie społecznościowych. Instagram również do nich należy, bo został stworzony przede wszystkim dla potrzeb szybkiego udostępniania zdjęć przez użytkowników.Aplikacja
Aplikację na samym początku przede wszystkim należy zainstalować na swoim urządzeniu. Może to być tablet lub smartfon. Każdy system (np. IOS, Android) powinien posiadać nadrzędny “sklep” z oprogramowaniem, gdzie można wybrać interesujące nas aplikacje. Wystarczy w wyszukiwarce wpisać nazwę “instagram” i kliknąć “zainstaluj”. Instalacja będzie działać w tle, więc można użytkować telefon w trakcie jej procesowania. Po zainstalowaniu należy wejść w apkę, którą właśnie dodano do telefonu. W każdym systemie opcje rejestracji konta będą wyglądać nieco inaczej. Na Androidzie będzie to Zarejestruj się przy użyciu adresu e-mail lub numeru telefonu (system automatycznie wyśle na telefon kod weryfikacyjny, który trzeba wpisać w trakcie rejestracji), a na systemie dla IPhone “Utwórz nowe konto”.Witryna internetowa w przeglądarce tradycyjnej
Rejestracja konta na witrynie internetowej instagram.com jest nieco prostsza niż na aplikacji. Tam nie ma rozróżnienia na konkretne systemy operacyjne dla smartfonów i urządzeń. Wystarczy tutaj wpisać adres, numer telefonu i wybrać nazwę użytkownika. Oczywiście tutaj również zostanie wysłany kod weryfikacyjny w celu potwierdzenia rejestracji konta.Witryna internetowa w przeglądarce mobilnej
Kolejnym sposobem na rejestrację nowego konta jest rejestracja przez przeglądarkę mobilną. Każdy smartfon ma swoją, wbudowaną. Jest to podstawowa aplikacja, która umożliwia surfowanie po wszelkich stronach w internecie. Wystarczy wpisać w pasku adresu nazwę domeny Instagrama. Tu rejestracja jest równie prosta jak w tradycyjnej przeglądarce. Nie ma rozróżnienia na konkretny system operacyjny dla danego smartfona. Tutaj jak powyżej wystarczy kliknąć w “zarejestruj się”, wpisać adres e-mail, który przeznaczony zostanie pod rejestrację danego konta.Rejestracja z pomocą Facebooka
W każdej z powyższych opcji możemy również wybrać opcję rejestracji poprzez konto Facebook. Klikając na opcję “Logowanie przez Facebooka” sprawimy, iż konto automatycznie połączy się z naszym kontem na tym portalu społecznościowym Jednak przy rejestracji poprzez przeglądarkę na urządzeniu mobilnym jest jednak mały haczyk. Często przeglądarki mobilne wymuszają zalogowanie się na facebook.com, nie poprzez aplikację, a właśnie przeglądarkę. Związane jest to z tym, iż użytkownicy często nie oznaczają w jaki sposób mają być logowane dane w systemie. Powinno wtedy pojawić się okno zapamiętywania danych użytkowych. Można wtedy wybrać daną aplikację, którą chcemy używać w przyszłości do otwierania aplikacji.Mocne hasło do Instagrama
Oczywiście podczas wybierania konkretnego adresu e-mailowego, numeru telefonu i wszelkich innych danych, powinno upewnić się, że są one odpowiednio zabezpieczone. Najlepiej do generowania hasła używać generatorów online, które stworzą hasło w jakości MD5. Jest to algorytm kryptograficzny, który pozwala zaszyfrować nasze dane tak, by były trudne do uzyskania przez osoby trzecie. Oczywiście niektóre przeglądarki mają swoje własne generatory MD5, które wewnętrznie tworzą i zapisują hasło w aplikacji. Nie zaleca się zapisywania haseł ze względu na wzmożone ryzyko wycieku danych do zewnętrznych źródeł.Konto biznesowy a konto prywatne na Instagramie
Po wybraniu odpowiedniej opcji wyświetlającej się na telefonie, warto przemyśleć kwestię na jakim e-mailu będzie zarejestrowane konto. Dla osób prywatnych raczej nie ma to znaczenia, ale już osoby publiczne, znane czy biznesowe powinny pomyśleć nad oficjalnym, reprezentatywnym adresem e-mailowym, który będzie można umieścić w serwisie do wiadomości publicznej. Ponadto na sam koniec, przy wpisywaniu danych powinno się sprawdzić poprawność wprowadzanych danych, gdyż przy jakiejkolwiek literówce może być potem trudno odzyskać dane zarejestrowanego konta na konkretny numer telefonu.Co daje konto biznesowe na Instagramie?
Profil firmowy na Instagramie pozwala nam zdobyć dostęp do zaawansowanych statystyk aktywności na naszym koncie. Konto firmowe pozwala śledzić postępy naszego profilu na Instagramie. Wyświetlenia postów, zasięg czy aktywność z nimi związana to pomocne dane, które pomogą w strategii marketingowej. Co najważniejsze udostępniane narzędzia są w 100% darmowe. Już na początku istnienia profilu, który w zamyśle ma być projektem komercyjnym warto zmienić swoje konto na biznesowe. Prawdopodobne jest, że algorytm inaczej traktuje prywatne konta niż te biznesowe. Oprócz powyższych statystyk możemy połączyć nazze firmowe konto na Instagramie z Fanpagem na Faceboooku. Takie połączenie pozwala nam korzystać z reklamowania swoich postów czy też samego profilu poprzez Centrum Reklam na Facebooku.Jak zmienić profil na Instagramie na biznesowe
Jeśli prowadzisz oficjalną działalnością lub po prostu Twoje konto jest komercyjnym projektem to możesz zmienić konto na profesjonalne poprzez kliknięcie na pozycję “przejdź na konto profesjonalne”. Dzięki temu zyskujemy dostęp do opcji, które pozwolą nam prowadzić spersonalizowane kampanie reklamowe oraz można sprawdzać m.in statystyki konta pod względem popularności w serwisie. Jeśli jednak nasze konto jest stricte prywatne i nie zależy nam na profesjonalnych opcjach, możemy pozostać przy zwykłym profilu.Jaką nazwę na Instagramie wybrać?
Gdy dane te zostaną już wybrane to wystarczy kliknąć na okienka, które pozwolą wpisać numer telefonu lub adres e-mailowy. Oczywiście najistotniejszą informacją jaka się również pokaże w trakcie wyboru oficjalnej nazwy rejestrowanego konta. Powinna ona odnosić się do nazwy działalności, biznesu, aktywności. Im prostsze skojarzenie tym lepiej zapamiętywalna nazwa konta.
Pierwsze kroki na Instagramie – co powinniśmy dodać?
Pierwsze czynności jakie powinno podjąć się na założonym koncie jest opracowanie strategii i dodanie najistotniejszych informacji. Pierwsze co użytkownik zobaczy po zalogowaniu się na nowe konto to informacja “Witamy na Instagramie, nazwaużytkownika! Znajdź osoby, które chcesz obserwować i zacznij udostępniać zdjęcia! Możesz w dowolnej chwili zmienić swoją nazwę użytkownika”. Jest to sygnał, że konto zostało poprawnie zarejestrowane i już można dodać początkowe informacje na temat nas samych czy prowadzonej działalności na koncie.
Zmieniać nazwy nie powinno się zbyt często, gdyż algorytm instagrama jest na tyle zaawansowany, że szybko wyłapie nietypową aktywność na naszym koncie. Ponadto zmieniając ciągle nazwę traci się na wiarygodności, a to nie doda na koncie nowych followersów.
Instagram jest bardzo prostym serwisem społecznościowym i dzięki temu każdy, nawet najbardziej podstawowy użytkownik da sobie radę z jego obsługą. Tutaj również można działać dwutorowo. System umożliwia dodawanie zdjęcia od razu z galerii na smartfonie. Można też pominąć ten punkt i dodać “profilówkę” w późniejszym czasie.
Dodawanie zdjęcia profilowego na koncie IG
Jeśli dodawanie profilowego zdjęcia z galerii przy pierwszych krokach z nowym kontem zostanie pominięte, to można je dodać w każdej chwili w opcjach wewnętrznych. Tu już trzeba nieco pokombinować, gdyż opcja jest ukryta w wewnętrznych ustawieniach. Niedawno serwis nieco zmienił nawigację, czym zaskoczył swoich użytkowników. Przeglądając serwis na tablecie lub smartfonie wystarczy wejść w nasz główny profil. Oznaczony jest ikonką z miniaturką naszego zdjęcia, a umieszczony jest w dolnym, prawym rogu aplikacji. Tam, wystarczy kliknąć “edytuj profil”, gdzie po przekierowaniu będą dostępne nowe, nieznane nam dotąd opcje.
W edycji profilu, po kliknięciu w opcję “zmień zdjęcie profilowe” zostaniemy przeniesieni do menu kontekstowego, które wysunie się od dołu. Będą tam widoczne opcje takie jak “Zmień zdjęcie profilowe”, “Nowe zdjęcie profilowe”, “Zaimportuj z Facebooka”, a jeśli już mamy istniejące zdjęcie, to również pojawi się opcja “Usuń zdjęcie profilowe”.
Po wybraniu przez nas interesującej nas opcji, urządzenie przeniesie nas do galerii wewnętrznej tabletu lub smartfona. Będzie stamtąd można wybrać odpowiedni obraz, który za parę chwil stanie się naszą wizytówką na portalu. Instagram ponadto umożliwia nam odpowiednie wykadrowanie zdjęcia, co pozwala na idealne odwzorowanie tego, co chcemy przekazać naszym przyszłym followersów.
Import zdęcia profilowego z Facebooka
W zależności od tego, jaka opcja nas interesuje, można zintegrować zdjęcie profilowe z tym, z naszego profilu na Facebooku, jeśli zależy nam na szybkim działaniu. Jednak jeśli zdecydujemy się na pełnoprawne zdjęcie lub logo z zewnętrznego nośnika, to trzeba będzie nieco bardziej pokombinować z zgraniem danych na urządzenie lub tzw. dysk online lub chmurę, które przechowują dane. Dzięki temu zdjęcie nie straci na jakości, gdyż niestety serwery portali społecznościowych potrafią kompresować zdjęcie pod względem pikseli.Zdjęcie profilowe na Instagramie jest ważne
Zdjęcie profilowe powinno być dokładnie przemyślane, gdyż jest to wizytówka użytkownika. Czy to osoba prywatna czy to biznesowe konto – każda aktywność powinna mieć swoje miejsce i czas w social mediach. Dlatego tak ważne jest odpowiednie dobranie informacji względem naszego profilu na IG. Profilowym zdjęciem na instagramie może być zwykłe zdjęcie, ale też może być również logo, którego używamy na co dzień.Dodawanie Notki BIO na Instagramie
Dodanie dobrej notki biograficznej jest istotnym elementem konta na omawianym portalu. Całość notki biograficznej powinna być spójna, konkretna. Instagram umożliwił dodanie 150 znaków, które powinny być kwintesencją naszej działalności na koncie. Treść powinna nie tylko promować naszą aktywność, ale też zwracać uwagę potencjalnych obserwujących. I tak, w notce biograficznej powinny znaleźć się podstawowe informacje o tobie lub o twojej marce.Co warto umieścić w bio?
- Co lubisz robić
- Jakie masz hobby
- Jaki masz biznes (jeśli to konto biznesowe)
- Czym się interesujesz
- O czym będzie to konto